Мастер-класс Делаем обложку на тетрадь Киты. Эпоксидка, глина, resin art

Серьги с флористической миниатюрой под эпоксидной смолой (литье линзы)

И снова здравствуйте, дорогие мастера и покупатели! Не откладывая в долгий ящик и по убедительным просьбам мастеров, решила показать процесс создания сережек с растительностью под эпоксидной смолой. Данный способ подходит для любых сеттингов, имеющих хоть какое- нибудь небольшое углубление или окантовку- заборчик. Хочу заметить, что процесс на первый взгляд кажется совсем не трудоемким, но на практике требует аккуратности, чувства меры и материала, а также от двух до 3-4 суток ожидания и терпения.

Итак, в качестве основ- сеттингов я буду использовать американскую фурнитуру из оксидированной латуни. Она мне нравится тем, что хоть и стоит довольно дорого, но сделана в первую очередь очень качественно, ну а во вторую — красиво, и можно найти непримелькавшиеся формы фурнитуры. Поэтому и украшения с использованием такой фурнитуры обычно на порядок дороже.

Вот такие, довольно крупные сеттинги:

Фон будем делать из полимерной глины. Я решила сделать фон полюбившегося мне, да и не только мне, мятного цвета, используя следующие цвета пластики:

Смешивала на глазок, пока цвет не понравился: бОльшая часть белого, где-то треть голубого и капелька желтого. Получившийся шарик-колбаску где-то 1 см в диаметре разрезаем на две равные части:

И начинаем распределять нашу глину по каждому сеттингу. Делаем все начисто вымытыми руками. Сначала просто пальцем, т.к. от тепла глина лучше поддается формации, затем, надев перчатки или напалечник, чуть смачиваем глину водой и подгоняем ее к краям, одновременно разглаживая, выравнивая и убирая отпечатки пальцев:

Кладем запекать. Sculpey печем при 130 градусах, fimo при 110 — минут 20:

Пока наши «пирожки» пекутся разводим эпоксидную смолу согласно инструкции (у меня cristal resin, посему 2:1), как следует перемешиваем в течение не мение 5 минут и отставляем стаканчик минут на 10-20, чобы смола отдохнула и отдала пузырьки.

Сеттинги запеклись и остыли. Далее следует этап, который пропускать не советую. Я его называю «прикидка на сухую»- берем наши книжечки, коробочки, достаем приглянувшиеся/желаемые растения, маленькими ножничками отрезаем травинки- цветочки и начинаем выкладывать цветочный узор на обоих сеттингах. Именно на обоих, для сережек важна хоть и не строгая, но симметричность:

Прикинули, осторожненько, чтоб ничего не поломать, сняли и взялись за смолу. Капнули палочкой (я пользуюсь палочкой для суши, благо беру их бесплатно в супермаркете: разок зайду пару-тройку комплектиков возьму с суши впридачу, а сама их вилкой ем :-)) пару-тройку капель смолы и распределили ее по всему фону:

Уложили наш ранее задуманный и прикинутый узор. Если вдруг что- то не понравилось, то еще не поздно все поправить, переложить или добавить какой-то элемент. Лучше аккуратно, стараясь не раскрошить наш гербарий, изменить все сейчас, пока смола еще совсем жидкая и легко отдает растения. Итак, все выложили на одном элементе:

Беремся за следующий, не забывая о симметрии. На этом этапе я решила-таки сделать еще и маленькие сеттинги, поэтому далее в МК будут участвовать две парочки фурнитуры. Все уложили, сеттинги положили на ровную поверхность (досочку, крышечку, блюдечко и т.п.), накрыли куполом от пыли опять же из чего-нибудь подручного, желательно, прозрачного и поставили подсыхать на ровное место. Ключевое слово- РОВНОЕ, иначе смола неравномерно распределится, а то и вовсе «убежит» куда не следует:

Прошло часов 12. Наш растительный узорчик схватился и теперь не будет всплывать при дальнейшей заливке смолой:

Снова разводим смолу. Буквально милилитров четырех-пяти готовой смолы нам хватит на повторную заливку такого количества заготовок. Соответственно если заготовок больше, то и смолы нужно готовить больше. Теперь самое главное: чтобы сделать линзу, смола должна быть довольно густой. По консистенции она должна стать как сахарный сироп или жидкий мед. Чтобы добиться такого состояния, смолу нужно оставить настаиваться = реагировать часа на 2-4 в зависимости от температуры окружающей среды, периодически проверяя палочкой густоту. Слишком густой она тоже не должна быть, так как будут образовываться пузырики при соприкосновении с палочкой, перемешивании и заливке. Так что здесь важно не передержать. Убрали, и вот что получилось спустя 3 часа (консистенцию фото, конечно, не передаст, но зато видно, что пузыриков нет):

Берем нашу палочку (ну или новую палочку, если предыдущаа испачкалась), капаем довольно внушительную каплю смолы на сеттинг с растениями и начинаем ее как бы растягивать при помощи кончика палочки, стараясь не задеть саму фурнитуру. При литье Вы заметите, что узор как бы увеличивается под слоем смолы, словно под лупой. Поэтому этот процесс и называется литьем линзы. Здесь главное не переборщить, но и делать совсем тонкий слой тоже не стоит. Тут- то нам и понадобится чувство меры и поверхностного натяжения материала. Если все же смола начала убегать, то можно либо осторожно стереть ее при помощи ватной палочки, либо слегка распределить по сеттингу, так, чтобы она легла как можно более тонким слоем. Если образовались пузырики, проткнем их или вытащим из смолы при помощи иголочки:

Залили один сеттинг и тут же убираем его под купол, чтобы не попали мелкие частички пыли. Также поступаем и со вторым.

Прошло 24 часа. Смола высохла и ее можно потрогать, не боясь оставить отпечатки. Не советую трогать смолу раньше этого времени, т.к. полное отвердевание смолы в естественных условиях происходит не менее чем за 20-22 часов, а у некоторых марок за 48 часов. Так, неосторожно тронув непросохшую смолу, мы можем оставить отпечаток или того хуже, сдвинуть слой, и придется делать дополнительную заливку или изделие вообще придется выбросить.

В данном случае мне также пришлось делать дополнительную заливку, так как после того как смола улеглась и высохла, оказалось, что небольшие частички растений все же выглядывали из поверхности смолы. Это хорошо заметно на фото на маленьких сеттингах. Впрочем, данная ситуация может происходить довольно часто (особенно если растения и/или цветы «пухленькие»), и, даже после еще одной заливки, из-за того что густая смола имеет свойство постепенно заполнять все промежутки, дырочки и углубления, линза может слегка опасть. Поэтому я и писАла, что для изготовления такого украшения может потребоваться и три, и даже пять дней. Ну что ж, замесим еще раз смолу, подождем ее загустения и зальем еще раз наши сеттинги:

How to make a resin top table | Amazing resin art | Crafty Engine

Прошли еще сутки. Все линзы получились ровненькие и аккуратные. Красота. Люблю, когда все получается:

Осталось только прикрепить швензы, надеть эту красоту на свои прелестные ушки и пойти на прогулку по уже осенним улочкам, ловя на себе заинтересованные взгляды и понимая, что такие серьги одни. единственные. на всем белом свете. 😉

Спасибо за внимание. Ваша Лида Floral beauty.

Обложка для альбома из эпоксидной смолы/Epoxy Resin Album Cover

How To Use Epoxy Resin FAQ

Epoxy Resin is a versatile material that’s used in a wide variety of crafts. Resin casting is a fun way to accent your furniture, create jewelry and ornaments, etc. Resin starts as a liquid and then hardens, so you can pour it into molds, or add items like dried flowers, insects, or leaves. Because people may not have knowledge on the vast uses of resin there may be some hesitation or intimidation by the idea of trying it at home. We have provided answers to common questions we receive to help artists understand more about using resin in their upcoming art projects.

What can you create with resin?

Шаманские танцы красок в смоле 2 + Конкурс | #МакроМирМашериши | Masherisha

  • Jewelry — you can make pins, pendants, rings, beads, and charms.
  • Coated items — you can coat objects in resin to give them a smooth, glossy surface. For example, decorate an old table or bar stool with pennies or bottle caps, and then fill in the gaps with resin.
  • Preserve items — dried flowers, leaves, pine cones, bugs, etc. can be added into resin. When it hardens, the item inside will remain perfectly preserved.
  • Molds — pour resin into molds to make sculptures, figurines, or other decorative items.
  • Paintings — By mixing epoxy resin with your paints an artist can create a marbelized abstract painting.

How do you work with resin?

There are different types of resin that are used in different applications, but in most cases, your resin is mixed with a hardener to cure it. When using molds, silicone works best, because you don’t have to coat the mold in any substance to keep the resin from sticking. Most resins harden completely within 24 hours . You’ll want to wear gloves when working with resin because it can damage your skin. Also remember to work in a well-lit, well-ventilated area.

You’ll want to keep an eye out for flaws like bubbles in your resin before it dries. These must be removed with a toothpick or needle, because nothing can be done about them once the resin is dry, so examine your projects closely.

Many unique products exist for resin crafters, so continue to experiment with different products and molds. You can even make your art glow in the dark, by adding powder to your resin as you’re mixing it. The possibilities with resin art are endless, so get creative!

What special supplies do you need to make a resin cast?

Other than the resin and hardener, we would recommend gloves, disposable or washable stirring tools and mixing cups, newspapers or plastic trash bags to prevent spillage on surfaces, and towels. You should work with resin in a well-ventilated area. You will also need resin molds if the project calls for them.

How do you get molds?

There are two ways. The easiest is to buy molds, which can be bought from hobby stores. However, if you can’t find the mold you want, you can make molds — you can use silicone rubber or plasticine with a layer of liquid latex on it. This is a little trickier, but you can do any design you want.

What color is the finished product?

Straight up resin pieces are clear in color — in order to get other colors, you will need to decorate or add to the product in some way.

How do you produce colored resin pieces?

ОСНОВЫ ДЛЯ КАРТИНЫ ИЗ ЭПОКСИДНОЙ СМОЛЫ. ГДЕ КУПИТЬ АРТБОРДЫ ДЛЯ ТЕХНИКИ RESIN ART. РАСПАКОВКА

The easiest way is to paint the resin, then add a second layer of acrylic sealer. Always wait until the piece is dry before painting. Acrylic resin should be sanded and trimmed before painting and painted with acrylic-based paint. For extra fun, you can use glow-in-the-dark paint — make sure you choose acrylic-based paint. Another alternative is to mix in colored or glow-in-the-dark powder when you mix the resin and catalyst — this provides a sparkle of color that goes throughout the object and may work better for objects like tree ornaments that can be viewed from multiple angles.

Эпоксидная смола �� #1

How else can you use resin?

You can use resin to form a layer on another object — resin table tops are waterproof and somewhat scratch resistant and you can use powders to make interesting colors. You can also put a layer of resin on a boring figurine or use it to make wall art. All kinds of things!

Art-N-Glow sells clear epoxy resin that is less likely to off-gas than normal acrylic resin and is designed to match well with our glow-in-the-dark and pigment paints and powders. It resists yellowing and comes with detailed instructions to make all of your resin art great.

How to Create a Thick Gloss on Acrylic Paintings

Explore Your Options for a High-Gloss Finish

  • Share
  • PINTEREST
  • Email

Acrylic paints are wonderful to work with and it is the medium of choice for many painters. However, acrylics do not have a natural high-gloss sheen and if you want to add a glass-like look to your painting, you will need to take extra steps.

Resin Art.Подробный мастер класс.Картина эпоксидной смолой

Options for Finishing With a Glossy Finish

Artists who work with acrylic paints have a few options when it comes to finishing a painting with a glossy finish. Depending on your support, you may want to use an art resin, acrylic medium, or varnish. Whatever you do, make sure that it was designed for artwork. If you do not, your acrylic painting may discolor or become brittle as it ages.

Whether you are looking to add a high-gloss finish to an entire painting or wish to accent certain portions with a mirror-like shine, you have options. Let’s look at some of the possibilities.

Avoid Hardware Store Epoxy Resins

It is tempting for artists to make a quick run to the hardware store and pick up an inexpensive epoxy resin designed for DIY projects in the home. When it comes to your artwork, this is not the best idea. It may look fantastic today, but that is going to change over the years.

Those two-part resins are great for countertops and craft projects, but they are designed to be replaced every 10 or 15 years. Over time, the finish will discolor, turn yellow, or become cloudy, which will ruin the clarity of your painting and all of your hard work will have been in vain.

Art-Grade Resins

A better alternative is to use an art-grade resin. These are formulated specifically for artwork to prevent yellowing and often include UV protection. Some can even be used with a top coat of varnish.

ArtResin is a brand that specializes in epoxy resins for creative projects. Their high gloss resin is two-parts and low odor and can be used to create a light coating or a deep surface depending on the effect you are going for. If you work with hardwood paintings or any alternative surfaces that need a very durable surface, this is a good product to look into.

Acrylic Mediums

The downside to resins is that they can be heavy and thick and they are not the best option for every acrylic painting. Acrylic mediums are another option and they can be worked into the paint or used as a top coat. These also tend to be more UV resistant than epoxies, though there can be a color shift that you should be aware of.

  • If you are working on a soft surface like canvas, an acrylic medium may be the best light-weight option.
  • Even if you are painting on hardboard, you may not need (or want) that deep coating epoxies can produce, so a medium would be a good alternative.
  • For a gloss finish in selective areas of a painting, a gloss medium can be mixed into the paints used for that area.

Рисование эпоксидной смолой с набором ResinArt

Build up the Thickness With Mediums

Depending on the acrylic medium that you choose, you can also build up the thickness. It is best to work in thin layers to avoid crazing (small cracks or white lines). You will also need to allow each layer to dry completely before adding the next. With patience, you can build up to a nice, thick layer.

The drawback to acrylic mediums, particularly in thick layers, is that there is more chance for brush or tool strokes. Experiment with application techniques and try brushing, troweling, or pouring to reduce this.

Majority of Acrylic Painters Choose Varnish

The majority of acrylic painters will choose to varnish their paintings to protect the artwork. It is a smart move because acrylics are more vulnerable than oil paintings.

Делаем обложку на тетрадь «Киты».Эпоксидка и глина.resin art

When choosing your varnish, you can choose the finish and this is an easy way to add a gloss coating to your painting. Acrylic varnish is often available in gloss, satin, and matte finishes and these options can be used to your advantage.

For instance, if you have a beautiful lake in your painting, you might choose to varnish that portion with a gloss finish. For a subtle contrast, varnish the remainder of the painting with a satin finish or, if you would like a stark contrast in the finish, choose a matte varnish.

It is also important that your varnish is artist-grade quality. Again, hardware store varnishes can discolor your painting and have less UV protection. If you put great effort into your painting, there is no reason to skimp on quality in the final stages.

Оцените статью
Блог Кудрявцевой по рукоделию